20% din impozitul pe profit
Potrivit Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare, sponsorizarea se realizează pe bază de contract încheiat în formă scrisă între sponsor şi beneficiar, cu specificarea obiectului, valorii şi duratei sponsorizării, precum şi a drepturilor şi obligaţiilor părţilor.
În cazul unei sponsorizări constând în bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală în momentul predării către beneficiar.
Conform Codului Fiscal al Romaniei, Legea 571/2003, Titlul II, Capitol 2, Art.31, alin.4, firmele pot directiona o suma din impozitul pe profit datorat statului, daca aceasta suma indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
este in limita a 0.3 % din cifra de afaceri;
nu depaseste 20 % din impozitul pe profitul datorat.
Conform Art. 21 (4), Titlul II, din Codul Fiscal, contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor legii privind sponsorizarea şi legii bibliotecilor, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt în limita a 3‰ din cifra de afaceri;
b) nu depăşesc mai mult de 20%, din impozitul pe profit datorat.
CUM SE REDIRECTIONEAZA 20%?
Modalitatea de redirecţionare este foarte simplă:
Compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit. Compania încheie un contract de sponsorizare cu ONG-ul pe care îşi doreşte să il susţină, iar cheltuielile sunt deductibile.
Acest tip de sponsorizare nu presupune alte cheltuieli suplimentare şi nu afectează profitul net al companiei.
Termenul limită de redirecţionare a impozitului pe profit este 31 decembrie.